Zpět na hlavní stránku Odkazy Často kladené dotazy (FAQ) Přihlášení

Jak hra funguje

Podívejte se na video, jak kampaň funguje:


Jakmile je škola připravena ke startu této hry, je potřeba si určit dva týdny ve školním roce, kdy bude kampaň probíhat. To může být v jakémkoliv období, ale velmi doporučujeme, aby se hra konala v době Evropského týdne mobility (16. až 22. září ).

V průběhu dvou týdnů lepí děti puntíky na plakát s hadem Edou pokaždé, když přijdou do školy pěšky, přijedou na kole, veřejnou dopravou nebo použijí spolujízdu. Před začátkem kampaně si každá škola stanoví svůj vlastní cíl, v jaké míře chce zvýšit podíl udržitelných cest dětí do školy. Cílem je zaplnit hada Edu puntíky do konce dvou týdnů. Každý den se provádí rychlý průzkum (pomocí hlasování), jak škola pokračuje v plnění svého cíle. Děti dostávají odměnu, když dosáhnout klíčových bodů (barevných symbolů) na plakátu s hadem. Odměnou může být: den bez domácích úloh, delší přestávka nebo něco podobného. Když děti dosáhnou hlavy hada, dostanou nějakou větší odměnu, např. nový přístřešek na úschovu kol, pěší či cyklistický výlet nebo jinou odměnu, jakou může škola zorganizovat.

Tři týdny po skončení hry jsou všechna data (sesbíraná před začátkem hry, v jejím průběhu i po jejím skončení) analyzována a porovnána s výchozím stavem a nastaveným cílem školy.

Vybavení pro kampaň obsahuje:

 

V dubnu 2015 byla spuštěna verze hry 2.0! Tato verze činí hru ještě atraktivnější, zejména v zemích, kde už je hra rozšířená. Ve verzi TSG 2.0 mohou školy hrát online prostřednictvím digitální tabule nebo počítače. Tištěné materiály (plakát a samolepky) tak nejsou potřeba, což značně snižuje náklady. >>Čtěte více

20150226_135440-1024x768
Pohled na interaktivní tabuli

smartboard-1024x768
Použití interaktivní tabule

TSG 2.0 také nabízí měnící se obrázek podle výsledku školu, který je atraktivní pro děti a učitele. Tato funkce byla doplněna do hlavičky na stránce školy. Čím více udržitelných cest žáci vykonají, tím čistší bude město na obrázku. Obrázek níže ukazuje, jak by město mohlo vypadat po dvou dnech hry:

smartboard-visual-2-1024x278

Pohled na měnící se obrázek města po dvou dnech hraní hry

Další novinkou ve hře je možnost hrát podruhé, potřetí a dokonce počtvrté. Školy tak mohou porovnat výsledky všech kol hry přímo na své stránce. Mohou tak sledovat změny v průběhu let.